Motorové vozy řady 831 v dubnu 2010

17. dubna 2010 v 13:43 | PeS
Málokdo by v padesátých letech tušil, že motorové vozy řady M262 budou jezdit ještě v roce 2010.
Z vyrobených 238 kusů jezdí už jen několik málo kousků. Řekl bych, že na své stáří stále spolehlivě slouží dopravcům a cestujícím poskytují komfort srovnatelný s daleko mladšími motorovými vozy.

Turnusově je spatříme už jenom na Šumpersku a v Jeseníku.
Nicméně v Klatovech jsou tyto vozy oporou provozu i v roce 2010.
Vypravují se jako náhrady za novější motorové vozy řad 810, 814 a 842.
Dále jsou používány při výlukách, kdy často stoupá turnusová potřeba o výlukové oběhy.

Na jaře 2010 jsou v Klatovech provozní tyto stroje:

831043
831117
831167
831168
831187

Některé dny jezdí třeba jediný stroj, ale začátkem dubna při výluce Běšiny - Nemilkov jezdilo v jediný den všech 5 strojů! A to jak z důvodu oprav, výlukových oběhů nebo pravidelné revize ostatních strojů jiných řad.

Na jaře rozšířily klatovské regionovy své řady na 6 kusů:

814014
814015
814039
814040
814111
814112

Přesto předpokládám, že se budeme s řadou 831 setkávat i nadále.
Ale už se projevil i nadstav řady 814, neb turnus je stále jen na 4 stroje.
814 co zbyla navíc už byla několikrát vypravena do oběhu pro 842 a možná i jinam.



Nyní se podívejme s fotoaparátem jak vypadal provoz na tratích 183 a 185 začátkem dubna 2010.


Trať 183


242218 a 220 v Přešticích
831187 jede na Železnou Rudu
Nýrsko > Dešenice
831043 u oddílového návěstidla Hl. Zelená Lhota
754058 pod Hojsovou Stráží
Brčálník a raketa na vlaku 7544
Pohled na Ostrý, hranice CZ/DE prochází přes vrchol, chata je na Německé straně

Trať 185


Kolinec > Mokrosuky
Nemilkov
Hrad Velhartice
Běšiny
Klatovy město
Pocinovice
Loučim > Pocinovice
Loučim
Loučim
Kdyně - křižování 814 a 810
Domažlice > Spáňov

Janovice nad Úhlavou

oblíbený cíl drážních fotografů

Vjezdová návěstidla od Nýrska a Pocinovic
Stavědlo II.
Stavědlo II.
Stavědlo II.
Stavědlo II.
Stavědlo II.
Stavědlo II.
Stavědlo II.
 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 PeS PeS | 17. dubna 2010 v 13:47 | Reagovat

Popisky k fotkám naleznete po najetí myší na fotku.

2 Jirka Jirka | 17. dubna 2010 v 15:20 | Reagovat

Odkud jsou fotografovány ty dvě fotky s 831.167-2 na 2.SK a 754.057-8 na 1.SK ? Ze schodiště u St.2 ??

Myslím, že by u těch stavědlových pák nebylo špatné doplnit význam jednotlivých pák - tzn. zleva do prava co která obsluhuje...

3 PeS PeS | 17. dubna 2010 v 21:11 | Reagovat

Ze schodů to není.

4 PeS PeS | 17. dubna 2010 v 21:39 | Reagovat

Páky:
Červené jsou návěstidla, s černým štítkem jejich předvěsti. Vjezdová návěstidla jsou blíže. Zahnuté páky dále jsou odjezdová návěstidla.

Já jsem sloužil i na stavědle, kde byly na odjezdy stejné páky jako na vjezdy, samozřejmě jednoduché, neb odjezdy nebyly dvouramenné.

Za návěstidlama mají páky jednotlivé výhybky a žluté jsou jejich závorníky do přímého směru. Jako poslední jsou páky na mechnické ranžírky, takové se už moc nevidí.

Na skříni nad pákama je klika induktoru a zhora páky k návěstním vložkám, červené, stejná páka dohromady působí na hradlovou zarážku, černá. Prostřední, bílé štítky jsou k závěru výměn. Úplně nahoře jsou hradlová relé. Na poličce jsou tlačítka zvonků, zvoní se opět pootočením kliky induktoru.

Nad pákama výhybek je bedýnka s okénkama, tam vypadne číslo příslušné koleje, podle toho jak obslouží svůj přístroj výpravčí. Pod okénkem je štítek, jak mají být postaveny výhybky na tu kterou kolej. Pokud výhybkář výhybky správně nahází a případně uzávoruje, může přeložit kličku kolejového závorníku, jinak mu to nepůjde.
Po té zavře závory (pokud už je nemá zavřené), na jejich závislost bude asi ten klíč mezi hradlovýma relé a obslouží páky patřičných návěstidel. A to buď na volno, nebo rychlost 40, od Pocinovic vždy s výstrahou, je tam pevné žluté rameno. Opět díky mechnickým závislostem nemůže obsloužit tu špatnou páku.

Na svou dobu, ale i dnes, velmi bezpečné zabezpečovací zařízení. Horší je to při posunu, to je jen na výhybkáři, aby měl dobře postaveno, ranžírky závislé nejsou. Dalším úskalím může být společný izolovaný úsek, pokud se zruší závěr výměn a začne házet dříve než projede konec vlaku. Ale to je pak hrubé porušení předpisů a ne chyba ZZ.

Zabezpečováci by to rozvedli daleko více a lépe.

5 Honzig Honzig | 18. dubna 2010 v 10:12 | Reagovat

Krásný fotky...

6 Filip S. Filip S. | E-mail | 21. dubna 2010 v 3:23 | Reagovat

Koukám že ten začátek dubna byl na západní Šumavě výživný...
Krása!

7 Ossama Ossama | E-mail | Web | 6. března 2012 v 1:52 | Reagovat

Tady je to velmi zajímavé

8 patoine patoine | Web | 19. června 2015 v 23:57 | Reagovat

půjčky na vzdělání :-|

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama